lørdag den 3. december 2011

3. Dec. låge i min julegave gør det selv kalender

For 5 år siden, lavede jeg en kandevarmer i Stof & Stils julekatalog.
Dengang var det en sort/grå nistret og den var noget dødt i udtrykket..
Nu i 2011 er der kommet lidt mere farve på.
Kandevarmeren passer til en 1 liters bodum stempelkande.
Så måske et personligt kandevarmer cover var en idé til en du kender?


Find en knap der passer til.....

Kandevarmeren er såre simpel at strikke:

Stempelkandevarmer.

pinde nr. 5½
Strikkes rib i 2 ret og 2 vrang med 2 tråde garn

Slå 50 masker op og strik rib. Begynd med 2 vrang.
Strik 18 cm
Luk af

Sy sammen til et ”rør”, men kun ca. 3 cm i nederste ende og ca. 2 cm i øverste. Sy eller hækl en trense midt på det åbne stykke og sy en knap i.
Stempelkandevarmeren kan nu trækkes over kanden og knappes mellem hankens fæstningspunkter.

9 kommentarer:

Anja (Zoomsnoren) sagde ...

Den er altså så fin og total pang!

Danagonia sagde ...

Det ser sørme meget fint ud!

Inge Burgaard sagde ...

Det er da fantastisk hvad du har overskud til udover "dit eget". At kigge ind på din blog er som at få julegaver hele året...... God blæsevejrs-lørdag

dqpage sagde ...

Smart og praktisk :o)
hilsen Mona

Frirummet/Birgit sagde ...

Sød ide og nem at lave.
Ønsker dig en rigtig god week end på Fanø med gode veninder.:0
Tak for alle dine gode ideer du deler så flittigt ud af.

kh Birgit

Unknown sagde ...

de er så søde, jeg har selv hæklet en for nylig! Men din er da for skøn i regnbue mønster!

Tanja's Verden sagde ...

Super fed idé. Den må jeg lave en dag :)

Madgladmad/Maria sagde ...

Den er da bare for fin! Min kæreste har snart fødselsdag, og jeg var netop på udkig efter en opskrift. Jeg tror dog, at jeg vil lave den i nogle andre farver til ham, men hvis jeg selv skulle vælge, så er den her altså perfekt :)

Kh. Maria/Madgladmad

Louise Vidkjær sagde ...

Den er bare rigtig fed, den vil jeg lave nu! :-) Hader lunken kaffe. Tak for god blog, man kan altid finde et eller andet spændende.